ماسک فشار مثبت

۱۵ بازديد
برای کسانی که هرگز در مورد درمان آپنه خواب و خروپف با دندانپزشک مشورت نکرده اند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک قرار ملاقات بگذارند. پزشکی خواب دندان بخش رو به رشدی از دندانپزشکی است که بر مدیریت خروپف و آپنه خواب با استفاده از دستگاه درمانی خوراکی متمرکز است - جایگزینی موثر برای درمان استاندارد بیماری، دستگاه و ماسک فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP). درمان با لوازم دهانی از یک دستگاه محافظ دهان استفاده می کند که در هنگام خواب استفاده می شود تا راه هوایی باز و بدون انسداد را حفظ کند.
ب. گیل دمکو، DMD، رئیس آکادمی پزشکی خواب دندانی آمریکا (AADSM) گفت: "وسایل دهانی در درمان آپنه خواب بسیار موثر هستند زیرا راه هوایی باز و بدون انسداد را برای بیماران حفظ می کنند." بسته به نیاز بیمار، دستگاه یا زبان را در جای خود نگه می‌دارد یا فک را در موقعیت رو به جلو نگه می‌دارد تا راه هوایی بیمار را باز نگه دارد و خوابی با طراوت را فراهم کند.
طبق AADSM، حداقل 12 تا 18 میلیون بزرگسال در ایالات متحده به آپنه انسدادی خواب مبتلا هستند که باعث می‌شود صدها بار در شب به مدت چند ثانیه تا بیش از یک دقیقه نفس نکشند. آپنه خواب یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است که در صورت عدم درمان می تواند خطر مشکلات جدی سلامت از نارسایی احتقانی قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری قلبی تا دیابت، چاقی، افسردگی و ناتوانی جنسی را افزایش دهد.
CPAP درمان سنتی توصیه شده برای آپنه خواب است. خوابیدن با دستگاه CPAP، که شامل ماسک صورت، لوله و موتور در حال کار است، ممکن است سخت باشد. با توجه به AADSM، تا 50 درصد از بیماران آپنه خواب از CPAP پیروی نمی کنند یا آن را تحمل نمی کنند.
دندانپزشکان در استفاده از ابزار درمانی خوراکی برای درمان آپنه خواب و خروپف پیشگام بودند. برای بسیاری، استفاده از دستگاه های دهانی راحت تر از ماسک CPAP است. دستگاه ها نیز بی صدا، قابل حمل و نگهداری هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که درمان با لوازم خوراکی اغلب می‌تواند از نظر اثربخشی با CPAP برابری کند و نرخ انطباق بالاتری را برای بیمار ارائه دهد.
دکتر دمکو گفت: «دندان‌پزشکان آموزش‌دیده در پزشکی خواب با یک پزشک خواب کار می‌کنند و یک دستگاه خوراکی خاص را بر اساس نیاز بیمار توصیه می‌کنند.» "نکته مهمی که بیماران باید به خاطر بسپارند این است که دستگاه های دهانی موثر همیشه توسط دندانپزشک به صورت سفارشی تنظیم می شوند و ممکن است در طول زمان برای اطمینان از حداکثر اثربخشی نیاز به تنظیمات داشته باشند."
درمان با وسایل خوراکی برای افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب خفیف تا متوسط ​​توصیه می شود. هنگامی که توسط یک پزشک تایید شده توسط هیئت مدیره تشخیص داده شود، یک دندانپزشک آموزش دیده در پزشکی خواب دندان می تواند درمان را ارائه دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.