قلبی عروقی

۲۱ بازديد
فصل زمستان ممکن است پر از جشن‌های دل‌گرم کننده باشد، اما هوای سرد نیز می‌تواند خطرات ناشناخته‌ای برای قلب شما ایجاد کند.
میزان مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی و سکته در طول زمستان به طور چشمگیری افزایش می یابد. یک مطالعه اخیر در "سیرکولاسیون: مجله انجمن قلب آمریکا" نشان داد که در برخی موارد، تعداد مرگ و میرهای مرتبط با قلب بیش از 50 درصد افزایش یافته است.
به نظر می رسد که زمستان به دلایل واضح و مبهم برای قلب سخت است. نگاهی به پنج تله زمستانی بیاندازید که توسط Life Line Screening، ارائه‌دهنده غربالگری‌های پیشگیرانه سلامت مشخص شده‌اند.
1. روزهای کوتاهتر و سردتر. روزهای تاریک می توانند تعادل هورمون های مرتبط با قلب را به هم بزنند، سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول را افزایش دهند و آستانه یک رویداد قلبی عروقی را کاهش دهند. هوای سرد می تواند با سفت کردن شریان ها جریان خون به قلب را کاهش دهد. اگر مجبورید بیرون بروید، ابتدا با حرکات کششی داخل خانه را گرم کنید و البته لباس گرم بپوشید.
2. روال مختل شده. از کارهای روزمره گرفته تا خوردن و خوابیدن، بسیاری از کارهای روزمره در زمستان کنار گذاشته می شوند. به عنوان مثال، انجام کارهای سخت مانند پارو کردن برف در صبح، زمانی که معمولاً غیرفعال هستید، می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و خطر یک رویداد قلبی عروقی را افزایش دهد. در هر صورت، آهسته پیش بروید و بیش از حد به خودتان فشار نیاورید.
3. فصل آنفولانزا. همانطور که همه می دانیم زمستان فصل آنفولانزا است. آنفولانزا معمولا باعث التهاب می شود که می تواند پلاک شریانی را پایدارتر کند و باعث حمله قلبی شود. بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا تزریق واکسن آنفولانزا است، به خصوص اگر سن شما بالای 65 سال باشد و عوامل خطر بیماری قلبی را داشته باشید.
4. استرس بر استرس. تعطیلات باعث ایجاد استرس و همچنین شادی و نشاط می شود، به خصوص با تعهدات خانوادگی و مسئولیت های مالی. سطوح اضطراب و افسردگی از قبل موجود - که هر دو با حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط هستند - برای برخی افراد در طول تعطیلات به اوج خود می رسد.
5. تشویق بیش از حد. جشن های زمستانی اغلب منجر به افراط در نوشیدنی ها و غذاهای غنی می شود. بیشتر مردم تمایل دارند بیشتر بخورند، بیشتر بنوشند، بیشتر سیگار بکشند، کمتر بخوابند و وزن اضافه کنند. به علاوه، اگر یک روال تمرینی دارید، احتمالاً به آن پایبند نیستید. سعی کنید از مقادیر بیش از حد نیکوتین و کافئین خودداری کنید، زیرا این موارد به ویژه قلب را تحت فشار قرار می دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.