کیت تجاوز به عنف فرآوری

۱۸ بازديد
به لطف خشم یک دادستان سرسخت دیترویت، 21 متجاوز زنجیره ای شناسایی شدند - متجاوزانی که DNA آنها سال ها در انبار پلیس بدون آزمایش باقی مانده بود. دادستان کیم ورثی نوری نابخشودنی بر فرآیند بی‌عملی ناکارآمد آزمایش کیت‌های تجاوز جنسی تابید، در واقع او یک بیماری همه‌گیر ملی اعلام شده است.
تخمین زده می شود 400000 کیت تجاوز به عنف آزمایش نشده در ایالات متحده وجود داشته باشد - کیسه های شواهدی که گرد و غبار را در کمدهای ذخیره سازی و آزمایشگاه ها جمع آوری می کند.
دیترویت به تنهایی 11303 کیت تجاوز به عنف فرآوری نشده داشت که هر کدام حاوی مایع منی، بزاق، مو یا سایر شواهد تجاوز جنسی بود. از 153 کیت اولیه وارد شده به پایگاه داده ملی به نام CODIS، ورثی 20 متجاوز سریالی را پیدا کرد.
بخشی از مشکل کمبود منابع است، از بودجه گرفته تا کارکنان. اما فرآیند پر زحمت استخراج و جداسازی دو مجموعه DNA (قربانی تجاوز و مجرم) از یک نمونه سواب زمان‌بر و خسته‌کننده است.
با این حال، دکتر بروس مک‌کورد، دستیار مدیر موسسه تحقیقات پزشکی قانونی بین‌المللی در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا (FIU)، از فناوری جدید شرکت Pressure BioSciences برای بهبود کیفیت و سرعت پردازش کیت‌های تجاوز جنسی استفاده می‌کند. بهبود روش‌های آزمایش آنقدر مهم است که دفتر برنامه‌های دادگستری وزارت دادگستری کمک مالی 349000 دلاری را برای حمایت از توسعه بیشتر تکنیک جدید، معروف به فناوری چرخه فشار (PCT) در FIU اعطا کرد.
PCT می تواند آزمایش کیت تجاوز جنسی را با اجتناب از استخراج پیچیده سلول های زن و مرد از سواب برای جمع آوری DNA مهاجم تسریع کند.
مک‌کورد توضیح می‌دهد: «هدف ما توسعه روشی مبتنی بر PCT است که می‌تواند به طور انتخابی سلول‌های اسپرم را در مخلوط‌های حاوی سلول‌های زنانه، بدون نیاز به جداسازی سلول‌ها، مختل کند». "این رویکرد منحصر به فرد پتانسیل کاهش قابل توجه هزینه ها و بهبود نتایج را دارد."
دکتر هنری لی، یکی از دانشمندان برجسته پزشکی قانونی جهان، می‌گوید: «ما تحت تأثیر یافته‌های دکتر مک‌کورد در مورد پتانسیل PCT برای بهبود پردازش کیت تجاوز جنسی هستیم. ما از بررسی پتانسیل PCT در بهبود شواهد پزشکی قانونی، به ویژه DNA هیجان زده هستیم.
«رویکرد منحصر به فرد» PCT که از فشار چرخه‌ای برای کنترل دقیق مولکول‌ها در نمونه‌های بیولوژیکی استفاده می‌کند، فراتر از پزشکی قانونی است. PCT می تواند به تولید داروهای تجویزی بهتر، بهبود واکسن ها و امکان تحقیقات دقیق تر در مورد بیماری ها و اختلالاتی مانند بیماری آلزایمر، بیماری قلبی و سرطان کمک کند.
با وجود چنین وعده ای، بسیاری از محافل از PCT بی اطلاع هستند. اما از آنجایی که PBI به پیشرفت و موفقیت خود ادامه می دهد، این امر مستعد تغییر است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.