انتخاب های سالم

۱۸ بازديد
هنگامی که بیماران سرطانی دوران کودکی بدون سرطان اعلام شدند، اکثر آنها کاملاً از جنگل خارج نمی شوند. بیش از 60 درصد از بازماندگان سرطان دوران کودکی اثرات دیرهنگام درمان سرطان را تجربه می کنند که منجر به شرایط مزمن می شود. مجله پزشکی نیوانگلند می گوید تقریباً نیمی از تمام عوارض دیررس شدید، تهدید کننده زندگی یا ناتوان کننده هستند.

اگرچه دو سوم از تمام بازماندگان سرطان دوران کودکی دچار عوارض دیررس می شوند - از جمله سرطان سینه، بیماری قلبی، ناتوانی های یادگیری، ناباروری و کم شنوایی - تعداد کمی از آنها مراقبت های پیگیری کافی را دریافت می کنند.

نانسی کین، یکی از والدین یکی از بازماندگان سرطان خون دوران کودکی و نویسنده کتاب‌های موضوعی از جمله می‌گوید: «بیشتر آنها خطرات خود را برای عوارض دیررس پزشکی نمی‌دانند، که آنها را از نظر حفظ سلامتی خود در موقعیت بسیار مخاطره‌ای قرار می‌دهد. "بازماندگان سرطان دوران کودکی: راهنمای عملی برای آینده شما."

«بازمانده‌های زیادی در آنجا با مشکل مواجه هستند، و آن‌ها این را نمی‌دانند. کین تاکید می‌کند که اگر مراقبت‌های بعدی را از یک متخصص دریافت کنند، احتمال بروز مشکلات را به حداقل می‌رسانند. و همه چیزهایی که به هر کسی کمک می‌کند سالم بماند، برای بازماندگان سرطان مهم‌تر است.»

اهمیت حفظ یک سبک زندگی سالم پس از درمان، از جمله خواب کافی، خوب غذا خوردن و ورزش را نمی توان نادیده گرفت.

آلیسون دسوتو، دانشجوی دانشگاه جورجیا که از سرطان جان سالم به در برد، می‌گوید: «من متوجه شدم که نسبت به همسالانم به خواب بیشتری نیاز دارم، و متوجه می‌شوم که وقتی خواب کافی داشته باشم، چه تفاوتی در نمرات و مطالعه‌ام ایجاد می‌کند. یک کودک. "ورزش همچنین به کاهش استرس کمک می کند."

علاوه بر انتخاب های سالم، بسیار مهم است که بازماندگان از عواقب درمان های سرطان بر بدن در حال رشد و ذهن جوان آگاه باشند - مانند تشخیص های خاص سرطان و درمان های بعدی که خطر ابتلا به بیماری های دیگر را در آینده به همراه دارند.

به گفته کین، بزرگترین تهدید برای رفاه یک بازمانده کمبود اطلاعات است.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای حفظ یک سبک زندگی سالم و کاهش اثرات دیررس هنگام انتقال بازماندگان به بزرگسالی از آنها آگاه بود:

• آموزش بهداشت در مورد ورزش، رژیم غذایی، سیگار کشیدن، آفتاب، کمربند ایمنی، رابطه جنسی ایمن و ارسال پیامک هنگام رانندگی،

• مشاوره باروری،

• حمایت روانی اجتماعی،

• آموزش در مورد تاریخچه بیماری،

• بحث در مورد خطرات مرتبط با درمان.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.